dinsdag 22 november 2011

Presentaties woensdag 16 november


Melanie koos voor 'Documents'. Hieronder besprak ze: 'Dropbox', 'Slideshare' en 'Scribd'.
Bij dropbox moest ik denken aan de dropbox die we allemaal wel kennen van Leho, waar we opdrachten op plaatsen voor de leerkrachten. Maar uiteindelijk bleek het een openbare tool te zijn. Dropbox lijkt me wel handig als back-up tool. Als je plots alles kwijt bent op je computer, staat alles nog op de dropbox. Alle bestanden worden ook gesynchroniseerd. Ook vind ik het handig dat dropbox ook offline beschikbaar is.
Slideshare lijkt me interessant voor bedrijven. Je kan presentaties online plaatsen, waar iedereen deze kan bekijken en zo is het goed om reclame te maken. Het is wel een nadeel dat je niet op slideshare zelf een presentatie kan maken, zoals je op google docs wel kan.
Van scribd had ik nog nooit gehoord. Het zou vergelijkbaar zijn met YouTube, alleen deel je dan geen video's maar documenten.

Joyce had voor het onderwerp ‘Events’ gekozen. De drie onderdelen waren: ‘Eventbrite’, ‘Facebook’ en ‘Guestlist’.
Van Eventbrite had ik nog nooit gehoord. Toen Joyce de site toonde vond ik het wel overzichtelijk. Er stond duidelijk welke stappen je moest volgen. Je hebt de mogelijkheid tickets online te verkopen en alles volledig op te maken hoe jij het wil. Ook kan je zien hoeveel tickets al verkocht zijn en hoeveel er nog beschikbaar zijn. De site is alleen in het Engels beschikbaar, of je dat een nadeel vind of niet beslis je natuurlijk zelf. Persoonlijk vind ik dat geen probleem.
Facebook events is ons allen wel bekend. Het nadeel is dat je via facebook geen online tickets kan kopen, wel staan de verkooppunten meestal vermeld. Tenzij je geen ticket nodig hebt om aan het event deel te nemen natuurlijk.

De derde tool was Guestlist. Hier moet je eerst enkel de naam, datum en het uur instellen. Later zijn verdere instellingen nog mogelijk. Er is ook mogelijkheid om online tickets te verkopen.

Voor persoonlijke events zou ik kiezen om Facebook events te gebruiken. Zo kan je kiezen wie je uitnodigt en zijn het enkel vrienden die dit kunnen zien.

Van een bedrijf uit zou ik eerder een van de andere twee kiezen omdat deze openbaar zijn. En dit is natuurlijk beter om reclame te maken. Het is zichtbaar voor iedereen en dat lokt meer volk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten